• وبلاگ : پاييزي
  • يادداشت : دين يا بي ديني ؟ مسئله اين است
  • نظرات : 3 خصوصي ، 8 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مرتضي 
    سلام آقا
    اين که آدم دغدغه ي دين و مسير درست داشته باشه خودش يعني اينکه بي تفاوت نيست و خبر داره که عالم حساب کتاب داره.
    يعني اعتقاد به وجود خدا در عالم
    خوب اين عاليه چون خدا همه پيامبران معظمشو به رسالت فرستاد تا همينو بگه قربونش برم
    خواست بگه تنها مرا بخوانيد و تنها از من ياري بخواهيد
    خواست بگه امروز بهت مشق شب دادم فردا انتظار دارم تکليفتو درست انجام داده باشي
    اما تو سال اول ازت خواستم بگي 1+1 چي ميشه
    سال آخر ازت ميخوام معادلات چند مجهولي رو حل کني(ببخشيد که رياضي نخوندم من رشتم انساني بود و گرنه منظورم سخت ترين مسئله توي رياضي هست )
    خوب اونايي که حرف خدارو شنيدن اگه فردا صبح اومدن بدون حرف قابل قبول مثل گواهي پزشک يا هر علت انصافي موجهي تکليفشونو درست انجام نداده باشن مطمئنا با اونايي که خوب انجام دادن فرق پيدا مي کنن
    ببخشيد داستان گفتم نواقصشم حلال کنيد
    ...............
    راه دين دار شدن بازه فقط بايد راه دل هم باز باشه و حقيقت اهلا من العسل

    يعني يک لحظه تامل نسبت به دنيا که جرا آمديم؟

    اينو دريابيم ميشينيم واسه کنکور ميخونيم في المثل تا يه جاي خوب قبول شيم ..

    در مورد مسائل مملکتي و مملکت داري هم هرکه آمد و خدا رو فراموش نکرد حقه و الا خوب عالم خدا داره واسه همين مواقع.
    + حسين 
    "من خودم با جديت تمام در مورد دين و مذهب و تشيع و تسنن و اديان ديگه مطالعه کردم و فکر نمي‌کنم کسي به جديت من و بيطرفانه اينقدر مطالعه و تحقيق کرده باشه."
    شما بيشتر از هر ديني و پيروان هر ديني خودتون رو بر حق مي دونيد که! و بقيه رو هم در حد خودتون نمي بينيد!
    "بياييد با همه‌ي انسان‌ها مهربان و دوست باشيم و نفرتي را که اديان در ذهن بشر کاشته است را دور بريزيم."
    همين جمله تون نشون ميده که هيچ مطالعه اي در مورد دين نداشتيد اونطور که خودتون ادعا مي کنيد. يا اگر داشتيد کلا راه رو به اشتباه رفتيد. چون ديني که ما بهش معتقديم هيچ وقت به ما نگفته که از ديگران متنفر باشيم.
    احتمال ميدم شما هم مثل عامه ي مردم تعريفتون رو از دين منحصر کرديد به قرائت رسمي و حکومتي که در ايران داره اجرا ميشه و تا حدود زيادي اونو با ديدگاه هاي سياسي منتسب به دين که ربطي به دين نداره مخلوط کرديد. البته اين اشتباهيه که خيلي ها انجام ميدن.
    خيلي از گزاره هاي ديگرتون هم نشون ميده که همچين شناخت التقاطي از دين داريد مثلاً: "ين نمي‌تونه دم از برادري با بقيه‌ي انسان‌ها بزنه تا وقتي که اون‌ها رو نجس و گفتگو با اونا رو مکروه و ناپسند مي‌دونه. تا وقتي شما خودتون رو برحق مي‌دونيد و براي بر کرسي نشاندن حرف‌هايتان از سلاح زور و سانسور و دروغ پردازي استفاده مي‌کنيد، نبايد انتظار برادري را داشته باشيد. "
    + داريوش آرمان 

    با درود دوباره

    مثل اينکه اصلاً توجه نکرديد چي گفتم. جوابي که داديد هيچ ارتباطي با سؤالات من نداشت.......

    نظر قبلي من رو دقيق تر بخونيد و جواب درست بدهيد.

    دين نمي‌تونه دم از برادري با بقيه‌ي انسان‌ها بزنه تا وقتي که اون‌ها رو نجس و گفتگو با اونا رو مکروه و ناپسند مي‌دونه. تا وقتي شما خودتون رو برحق مي‌دونيد و براي بر کرسي نشاندن حرف‌هايتان از سلاح زور و سانسور و دروغ پردازي استفاده مي‌کنيد، نبايد انتظار برادري را داشته باشيد.

    + داريوش آرمان 

    با درود

    به نظر شما چه چيز باعث ميشه که به يک متخصص اعتماد کنيم و حرفش رو بپذيريم؟ اعتماد به يک متخصص پزشکي فقط به اين دليل است که ما نتايج دانش اون رو در کوتاه مدت مي‌بينيم. تازه اين اعتماد صد در صد درست نيست. بسيار اتفاق مي‌افته که يک پزشک شيوه‌ي درماني پزشک ديگه رو قبول نداره. شما گاهي از سر ناچاري درمان پزشک رو قبول مي‌کنيد. در مورد آخوندها و آتوريته‌هاي مذهبي به کدام دليل بايد به آن‌ها اعتماد کرد؟ نتايج زندگي ديني رو بعد از مردن ممکنه ببينيم يا نبينيم. هيچ راه اثباتي براي حرفشون نيست. اگر هم بخواهيم اعتماد کنيم، به کدومشون اعتماد کنيم؟ عالم شيعه يا سني؟ عالم مسيحي يا يهودي و يا ...؟ همشون هم ميگن ما راست ميگيم و بقيه دروغ. اينکه ما در ايران در وسط مردمي شيعه مسلک متولد شده‌ايم دليل بر اين نميشه که شيعه بر حق باشه. اگر علماي سني راست گفته باشن و ما عمري در گمراهي دنبال تشيع رفته باشيم چي؟ اونوقت اون دنيا با يک خداي سني مواجه بشيم و ما رو ببره جهنم. و يا هر خداي ديگه‌اي....

    شايد فکر کنيد که ميشه با مطالعه‌ي زياد به حقيقت تشيع پي برد. من اينطور فکر نمي‌کنم. من خودم با جديت تمام در مورد دين و مذهب و تشيع و تسنن و اديان ديگه مطالعه کردم و فکر نمي‌کنم کسي به جديت من و بيطرفانه اينقدر مطالعه و تحقيق کرده باشه. ولي هيچ برتري در تشيع نسبت به ساير عقايد نديدم. به اين سايت‌هاي پاسخگويي ديني هم مطلب فرستاده‌ام ولي بيش‌تر به حماقت و تهي مغزي گردانندگانشان پي برده‌ام.

    عقايدي که از بچگي در مغز ما فرو کرده‌اند گاهي چنان در روان ما رسوخ کرده که نمي‌توانيم جور ديگري بينديشيم. يک مسيحي با همان شور و حرارتي دين خود را برتر مي‌داند که شما در مورد برتري مذهب خود فکر مي‌کنيد. همه‌تان هم يکديگر را به لجاجت و چشم بستن به حقيقت متهم مي‌کنيد. در مطالعه و تحقيق ديني در 99 درصد موارد به همان نتايجي دست مي‌يابيم که خودمان مي‌خواهيم نه به حقيقت. ديدن حقيقت فقط و فقط از يک ذهن آزاد ساخته است. از ذهني ساخته است که به هيچ عقيده‌اي شرطي نشده است. عقل انسان مي‌تواند راه را پيدا کند به شرطي که با عقايد خام نشده باشد. شايد حقيقت هيچگاه دست يافتني نباشد زيرا رسيدن به آن کار ذهن شرطي شده و محدود ما نيست. ذهن فقط مي‌تواند تصاويري خيالي را پردازش کند و اين تصاوير را عظمت بخشد و نام آن را خدا بگذارد. ولي اين خدا باز هم يک مفهوم ذهني است و در چارچوب محدود ذهن. خواهش مي‌کنم در اين مورد عميقاً فکر کنيد. ذهن بخشي از خود يعني تصورات خاصي را جدا مي‌کند و نام خدا بر آن مي‌گذارد و بخش ديگري از ذهن براي اين تصاوير ذهني دعا مي‌کند و به آن اميد مي‌بندد. چنين ذهني دائماً درگير با خود است و در يک چرخه‌ي بي‌انتها و فريبنده گير افتاده است.

    بياييد از اين زندگي کوتاه لذت ببريم و قدر زمين و جهاني که در آن هستيم را بدانيم. بياييد با همه‌ي انسان‌ها مهربان و دوست باشيم و نفرتي را که اديان در ذهن بشر کاشته است را دور بريزيم. ما همه انسان هستيم و مي‌توانيم چون برادر باشيم. ولي متأسفانه دسته بندي‌هاي مذهبي، قومي و ناسيوناليستي ما را از هم دور کرده‌اند.

    کار ما نيست شناسايي راز گل سرخ

    کار ما شايد اين است که در افسون گل سرخ شناور باشيم


    پاسخ

    سلام؛ کار دين هم دقيقا اين چيزيه که شما گفتيد "ما همه انسان هستيم و مي‌توانيم چون برادر باشيم" ... ولي متاسفانه ما برداشت ابزاري از دين ميکنيم و خرابش ميکنيم. و اگر ديني با دين ديگه اي مشکل داره مشکل از اصل دين نيست، ازدين دارهاييه که به دينشون جهت دادن
    + مجتبي 

    سلام . اينو بدون داداش من , تو غار زندگي کردن و نفهميدن خيلي بهتر از اينه که در ميان اين عالمان بي دين بود ... من واسه حرفم خيلي دلايل قانع کننده اي دارم و ميتونم بهت ثابت کنم که حرفت اشتباهه.. . والسلام
    پاسخ

    سلام؛ به نظر من مرد اونه که بيرون و دور از غار تو سختي زنگي کنه. دوست دارم نظرتو بشنوم
    + فرزاد 
    سلام
    پاسخ

    سلام


    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوست بزرگوارم

    ميـلاد بـا سعـادت و سـراسـر نـور امام العارفين،مولي الموحدين،امام المتقين ، اسدالله الغالب،يعسوب الدين ، قامع الکفار، حيدر کرار ، حضرت علي بن ابيطالب (ع) بر شما و تمامي شيعيـان جهـان مبارک بـاد

    انشالله بتوانيم همواره در زمره محبان و شيعيان واقعي آن حضرت باشيم . در اين ايام سراسر نور به واسطه قدم پر خير و برکت مولود کعبه ، بهترين ها را از درگه صاحب کعبه برايتان خواستارم

    يا علي مدد .... التماس دعا

    پاسخ

    سلام حاج حميد عزيز . خوبيد انشالله ، قدم رنجه کرديد ، حال فرزند دلبندتون چطوره ؟